24 oktober 2011

TEMA Förslag

Solblomma, näktergal och Åkervinda
Ilska som kvävs i sin linda
Rosor, förgätmigej och olvon
Hallens väggar är fulla med krossade hallon
Kattfot, lilja och blodhassel
Mitt liv är fyllt av trassel
Röda, vita eller gula
För mig känns just nu alla blommor fula
Vallmo, blåmes och Vresros
Mitt möte med dig gjorde att lyckan for sin kos
Tulpan, Stockros och sommardag
Du godtar inget av mina förslag
Höstpäron, Timotej och Blåklint
Jag tror att din hjärna slagit slint
Äppel, päppel, piron, paron
Jag stryker ditt nummer ur min telefon


3 kommentarer:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...