12 november 2011

För en gångs skull...

Min filmmanuslärare pratade alltid om vikten att skriva skelettet innan man skriver helheten, och jag medgav att det lät supersmart, men att den tekniken var svår eftersom jag alltid flödesskrivit med vissa punkter i minnet.

Igår bestämde jag mig för att göra färdigt hela skelettet i mitt manus Hat och en gnutta kärlek med alla viktiga vändpunkter, och alla dessa egenheter som en fånge kan ha, eller en vanlig kvinna förresten. För det är ju hennes berättelse, inte Benjamins.

Slutet är än så länge lite osäkert, men jag har en ide´om hur det skall vara, och bollandet pågår för fullt.

Idag är det hårt arbete som gäller, dessvärre med annat än skrivande. Jag och Peter måste sätta på all panel på huset, och jag skall måla en hel del bräder upp på andra våningen.
Efter att vi skurat huset från topp till tå sprider sig en doft av citron, och katten rymmer fältet. Hon gillar inte alls lukten trots att hon är väldigt renlig av sig.

Två barn ryker ihop gång på gång, om alla möjliga saker. Ena gången är det en penna, andra något annat. Syskonkärlek...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...