20 november 2011

Jag bygger dagtid på huset, nattetid med ord

God morgon
Det blev en extremt kort sömn för mig eftersom jag skrev tills två, och blev väckt halv sex av en hungrig Hampuz.
Så fort jag kommit upp kändes det bara löjligt att lägga sig igen, så jag lade mig i soffan och gosade med katten. Vanligtvis ligger hon hos Zabine. Den lilla kattungen har snabbt förvandlats till en mycket vacker och stolt madam.

Det dröjde inte alls länge innan Lilleman kom och kröp upp hos oss med ett "Jag älskar dig ja, mamma."
Peter kom upp en timme senare och dukade upp frukosten medan jag tog ut hela djurskaran. Det ser nog rätt roligt ut när jag kommer gående...först jag, sedan två voffisar som springer hit och dit, efter det kommer lilla Zenta tultande och sist kommer katten Zally som studsar hit och dit, upp och ned i träd, över stenar.
När vi kommer hem diar Zenta på Zilla som sekunden efter att fotot tagits morrar högt åt den lilla dottern. Orsak? Små illande vassa tänder har växt ut, och jag kan föreställa mig smärtan när hon biter i bröstvårtan. Aj, aj...:)

Nu har Peter åkt iväg med ett riktigt tattarlass av sopor till återvinningsstället, och jag skall ut för att flytta en massa stenplattor så att barnens backe blir ofarlig att åka i. I somras tog jag bort en massa småträd och stenar så att de har fri lejd uppifrån krönet och ned. allt som allt är det väl en sisådär 25 m backe. 
Nu längtar vi efter snön så att vi kan åka snowracer.

När Peter återvänder blir det till att jobba hårt med att sätta upp panel och bära isolering.

Lilla Zabine läspar rejält efter att hon tappat de två tänderna, men det är rätt charmigt.


Razmus ser nästan likadan ut, men har redan börjat få nya tänder. Han kommer rusande, och vill också vara med när jag fotograferar syrran.



Till kvällen kryper jag in i mitt lilla krypin för att fortsätta med författandet. 
ha en underbar dag

3 kommentarer:

  1. Det är så uppfriskande att läsa om ert fartfyllda liv. Du bjuder verkligen på dig själv. Gillar! Och härliga bilder. Ha en skön skrivardag! kram Anne

    SvaraRadera
  2. En av mina favoriter bland ungdomsböcker är "Min familj och andra djur" Kommer att tänka på den när jag läser Ditt inlägg.

    SvaraRadera
  3. Så fina barn du har :) Mina vill inte ställa upp på bild i min blogg (15, 16 och 18 år gamla), men de är ack så söta ändå :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...