14 november 2011

solsken och höst, nästan vinter

Jaha, så var det måndag igen då.
Solen skiner och det är svinkallt ute.
Lillstintan får vara hemma och vicka tänder medan jag skall elda i spisen och skriva.

Just nu sitter vi på parkeringen och skriver dagens puff. Hemma är internet inte jobbvänligt och tar alldeles för mycket tid i anspråk.

Gårdagskvällen tillbringade vi hos Peters syster med god mat och tre urjobbiga ungar som inte alls tyckte att det var speciellt kul.
På vägen hem slocknade de och sov sedan resten av natten. 
Inte förrän i gryningen kom min minsting smygande och kröp ned hos mig.

Ha en underbar dag

3 kommentarer:

  1. Här är det bara kallt fast solen skiner i mitt hjärta:).
    En underbar dag önskar jag dig med!

    SvaraRadera
  2. God mat är trevligt och jobbiga ungar mindre trevligt - men det får gå det med!
    :)

    SvaraRadera
  3. Men jag hade god lust att packa ihop och åka ifrån den minimala lägenheten till vårt stora rymliga hus.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...