10 november 2011

TEMA Representera



Jag representerar en osynlig grupp i samhället
Några som står och stampar på stället
Är politikernas stöttepelare i det tysta
I vårt liv brukar de nysta

Jag är en av de där som lider
Som inte tycker alls att det är gyllene tider
Måste vända på slantar
Läser ofta om andra som bantar

Jag bollas mellan olika ställen
Blir ofta på smällen
Får mitt barn bestulet
Försöker leva i skjulet

När vinter kommer är jag frusen
I min bostad är det bara jag och musen
Vi trycker oss darrande intill varandra
Och skiter i alla andra

Ingen vill ta mig i handen
Nä, de sticker huvudet i sanden
Talar om annat och inget
Struntar i stinget
Som känns i min arma själ
Får mig att känna mig som om jag stjäl

Jag representerar de ensamma tysta
På mig vill många saker hysta
Vill inte se och höra min röst
Åh vad det värker ibland i mitt bröst

2 kommentarer:

  1. Påminner om min lilla dikt, fast jag rimmar inte så där coolt som du.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...