6 november 2011

TEMA Skriv om det som är för bra

Dagens puff är knölig, och jag tänker både en och två gånger på vad som är för bra i mitt liv. Resultatet blir noll. Jag har faan i mig förtjänat varenda sak i mitt liv.
Efter flera otroheter har jag hittat mannen som öser över mig kärlek, och barnen som andra tar för självklara i sitt liv är för oss tre mirakel sprungna ur källan av vetenskaplig framgång. Min kropp är inte gjord att bära barn och trasig efter att ha burit fram dem, men jag överlevde.

I pannans mitt sitter ett evigt veck av alla sorger jag gick igenom innan de som finns hos oss idag bestämde sig för att stanna kvar.

Huset vi bor i har jag och Peter gemensamt skapat från grunden av ett sommarställe ombyggt till en länga av rum. Idag är det på väg att bli en herrgård, något att leva i trygghet i, och aldrig mer behöver vi trängas på små ytor.

Om jag skall knyta an till puffen så är det för bra för att vara sant egentligen att lilla jag som började som blyg bonnjänta i Hälsingland på ett tjugotal år hunnit med så mycket i livet, och med stolthet kan säga att jag gjort det jag ville, och aldrig backat för utmaningar.
Mitt liv kommer så småningom att fläkas ut i en självbiografi som heter Ja älsker däj ja , där allt jag dolt för mina vänner och min familj läggs fram i text redo att läsas och bedömas.

Dagens puff är knölig, liksom livet kan vara ibland.
Jag tror ärligt talat att allas liv lätt skulle kunna bli en bok, och att många har mörka hemligheter dolda i sig blandade med små guldkorn av lycka.
Jag har det bra, men förtjänar varje sekund, och kan därför inte säga att jag har det för bra.

8 kommentarer:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...