18 november 2011

TEMA Straff

Vad menar du då du inte svarar
Skall jag bara vänta?
Då har du inget här att hämta.
Tänker jag
Slår hårt i kudden några slag

Det känns som om du är mitt straff för att jag lekt med andras känslor
Min mor blev inte alls paff då jag berättade om alla vändor

"Du skall akta dig för att trampa på andra
Istället skall man måna om varandra
Kärlek är ingen enkel lek
Det är viktigt att inte utsätta den andre för smälek"
Sade hon och suckade

Dagen efter skickade du ett sms
"Du lider nog av tristress
Behöver kylas av några dagar
Jag åker med pappa och jagar."

Nu sitter jag här med en mobil som är tom
Ett glas fyllt av cola och rom
I huvudet snurrar olika tankar
Medan jag undrar för mig själv för vem hjärtat bankar







4 kommentarer:

  1. Håller med ovan, det är verkligen en klok mor!

    SvaraRadera
  2. Tjo vad din text greppar tag..det här blir det till att följa..

    SvaraRadera
  3. Kloka tankar! Och första gången jag ser nån rimma på sms.......

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...