27 december 2011

En tillfällig speldjävul

Hejsan!
Har du blåst bort, eller?
Vårt tak har stannat kvar där det skall vara, och inget annat har heller blåst bort. Vi har fått behålla strömmen hela tiden, men det har blåst rejält runt knutarna.
Men det underliga är att vindarna är ljumma, inte alls kalla som jag trodde.

Barnen har fått ett nytt x-box med kinnect till, så igår invigde vi den.
Det där med att spela datorspel ligger inte alls för mig. Jag tröttnar fort, och vill smita ifrån så fort det går, men...Kinnect var roligt...väldigt roligt, och svettigt.
På dagen testade jag det med barnen (4, 6 och 8 år), och på kvällen spelade jag och granntjejen det i flera timmar. Vi stängde inte av förrän vid tolvtiden, och var då helt slut.

Imorse väcktes jag av Zabine som störtar upp och talar om att hon pinkat i sängen...hm...min säng...och att hon drömde att hon satt på toaletten. Det var bara att gilla läget så att säga, och kliva upp med John Blundgrusfyllda ögon.
Zabine fick bada, och somnade nästan i baljan medan jag tog ut valpen som skällde infernaliskt i samklang med katten som också ville ut.

Fortfarande viner starka vindar ute, och det känns ganska mäktigt, samtidigt som det är lite skrämmande.
Idag är det den 27 december, och nyårsafton ligger runt hörnet och väntar.
I min brevlåda hittade jag ytterligare ett nummer av tidningen SKRIVA, och tänker placera mig på kontoret för att läsa den så fort jag kollat mejl, skrivit puffar och blogg samt käkat frukost med tre jullovslediga barn.



1 kommentar:

  1. Jag undrade hur du hade det i stormen?
    Här har vi haft el hela tiden (peppar, peppar) inga nedblåsta träd heller men så bor vi långt söderut.
    Konstigt nog verkar det blåsa minst lika mycket idag om inte mer - jag undrar om det är ännu ett blåsväder som är på väg?

    Hade det inte varit för att maken skulle iväg till jobbet, hade jag nog fortfarande sovit - precis som alla jullovslediga små gör!
    Ha en fin dag, kram.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...