12 januari 2012

Dagboksinlägg 12 jan.-skrivarmingel

Igår var det meningen att jag skulle skriva hela dagen, men...jag läste istället ut boken MY och skrev en recension som jag sedan skickade till Desiree Fredlund  
Desiree skriver helt annorlunda än mig, och jag hade svårt att författa något efter att ha läst hennes bok.

Istället kikade jag på Kabusa och grubblade på om jag skulle anmäla mig till manuspitchen de skall ha den 21 feb. Du får 5 min. på dig att göra reklam för ditt manus. Enligt uppgift av en som gjort det förut ställer de ett sådant där sandmått på bordet och kör.
Det gäller att skjuta nerverna åt sidan och satsa alltså. 
Nåväl, igår kväll anmälde jag mig, och väntar nu på svar.

Då barnen somnat satte jag mig med manuset, och si då gick det bättre. Mycket bättre till och med.

Idag har jag kört ungarna till skolan på isiga, blöta vägar, och sitter nu i soffan med datorn för att se över manuset igen.

Ikväll klockan 19 skall jag och några av mina skrivarvänner mingla på Ann Ljungbergs träff i Stockholm. Vilket skall bli väldigt roligt.
Det bästa av allt är att få träffa sådana som mig, dvs människor som brinner för skrivandet, och inte skrattar ut mig då jag pratar om flow, medhjälpare på axeln, karaktärsträffar och annat.
Jag känner mig utvald som har förmågan till allt det här, och fascineras lika mycket varje gång jag hör hur andra kvinnor och män skapar sina manus. Oavsett det är filmmanus eller bokmanus.
Det är rätt fantastiskt att det cirkulerar så många idee´r i folks huvuden.

Nu kära du är det dags att stänga av internet några timmar och jobba.

Ha det gott
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...