14 januari 2012

En dag i skidbacken

God kväll
Igår blev jag och Peter bjuden till Wallmans av hans mamma och man, och såg på en underbar show där det var ungefär lika delar sex och skratt.
Efter showen dansade jag i flera timmar. Så gissa om fötterna värkte då vi åkte hem?

Idag å andra sidan skulle jag kolla om skidbacken var öppen, och såg att de hade snowboardskola idag.
Jisus vilken stress det blev...Razmus har ju fått en bräda och måste lära sig hur det går till innan vi åker till Sälen på skidresa.
Nåväl, vi hann dit med god marginal, och hittar dessutom nya begagnade skidor till dottern.
Jag och ungarna åkte stjärtbräde av hjärtans lust medan Razzel lärde sig grunderna.
Men efter några minuter blev jag själv så intresserad av det han gjorde, och agerade fotograf för att få några bilder till albumet.
Han ramlade
Och ramlade


Razmus lyckades få fart på snowboarden rätt snabbt, och några timmar senare när vi med stelfrusna näsor riktade bilen hemåt var det en lycklig grabb som tindrande med ögonen sade det jag själv tänkt hela tiden. "Mamma, kan inte du börja åka också?"

Så nu skall jag införskaffa en snowboard och gå på nybörjarkurs med barn där snittåldern är åtta år. vad säger du om det?

Nu brinner en brasa i kaminen medan vi tittar på en gammal film med härliga Goldie Hawn.

Alldeles strax skall jag förflytta mig till kontoret och fortsätta mitt författande.
Ha det gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...