16 januari 2012

Nyinköp av böcker bra att ha om man skriver deckare och thrillers

Idag kastade sig dagen fram i hundranittio.
Plötsligt så var den bara slut, och det var dags att halka iväg via bilen till dagis och skola.
En av dagislärarinnorna läser just nu min självbiografi TRE ÄNGLAR OCH TRE MIRAKEL, och fler vill läsa den.
Barnen var som vanligt topp trissor, och ljudnivån var långt över det tillåtna. Skulle inte bli ett dugg förvånad om herr Tinnitius hälsar på om några år. Det ljummar i öronen då jag kliver ur bilen.
Med posten anlände två böcker jag länge velat ha, och hittat dels via blocket, dels via Tradera.
De är till min research om barn och hemska händelser, men också kriminalhistorier. Två mycket intressanta saker som alltid roat mig att läsa.
Nu ska jag och mannen i huset sätta oss framför teven och titta på en film.
Sedan ska jag skriva på manuset.
Ha det gott
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...