27 februari 2012

Datorfri söndag nästan-seriemördare berättar sin story

God morgon
Solen lyser på blankvit skare och isig mark
Det är kallt så kallt, men något är förändrat i luften.
Jag märker ett hopp om sommar, värme och små söta ungar.
Husen i byn har förlorat mössan av snö
Vägarna är förvisso fulla av is, men snöfria
Och täkterna döljer effektivt haren som försöker undfly örnens skarpa klor.

Igår hade jag en datafri(iallafall nästan, jag fuskade med Tradera på kvällen) dag, och istället for hela familjen till Södertälje och shoppade.
Jag har fått en massa presentkort från Twilfit som legat flera år, och tänkte göra något med dem.
En kvinna som var serviceminded ut i fingerspetsarna hjälpte mig att på kort tid spendera 1600:- på underkläder, så nu blir det nog vårkänslor i sängen. Ha, ha...skämt åsido tillhör inte twilfit mitt favoritställe att köpa underkläder. kvalite javisst, men dåligt med vackra spetsar som jag ju gillar.

Låt oss säga så här: Det syns inte utanpå vilka vackra ting jag bär under. har alltid älskat att klä mig i vackra spetsar och siden till mina pojkvänners stora glädje.

Vi fortsatte till Lindex, Kappahl och h&m där vi hittade byxor, jacka, mössa till Razzel och en helt underbar fleecepyjamas till Zabine. Jag fyndade på reor och såg hur hundralapparna fladdrade iväg.

Efter att vi käkat tog vi oss hemåt och packade upp våra fynd, eldade, tog ut hundar och in en frusen, kelen katt.
Sedan försvann kvällen i ett jihu. 

Vid nio hade både Hampuz och Zabine somnat, och Razmus låg på golvet, sur över att behöva närma sig sängen.
Då startade ett dokumentärprogram som handlade om en ökänd seriemördare som mördat minst sjuttio personer...
Jag beväpnade mig med block och penna, och lyssnade. Det var intressant och fullt av tänkbara grejor till mitt manus. 
Mördaren älskade att vara i centrum, vräkte på ordentligt och ljög om grymheten i morden, hur han tryckte tillbaka en dövstum när han skulle sätta in en kateter och slutligen mördade honom.
För Donald Harwey var en mardröm för en patient på sjukhus. Han var en omtyckt och respekterad sköterska, men giftmördade och kvävde den han kände för, utan någon urskiljning alls.
Han hade blivit våldtagen av sin farbror från treårsåldern (farbrodern var då 11 år!) och hade en mamma som träffade andra män.
Synd om?
Hm...
Jo jag tycker det. Donald var en rar unge som fick fel start, liksom många andra kriminella. Det var ofta spritfester i huset, och han hade ingen att ty sig till. Något som bl.a Sven Å Christiansson som är psykolog i Sverige brukar se som en orsak att bli seriemördare.

Nej, det blev inget skrivande igår, men när jag lade mig vid två fanns det massor av material nedkluddrat i mitt block.

Idag är det första sportlovsdagen, och solen visar sig vara bästis med barnen.
Efter att jag skrivit dagens puff och det här inlägget skall vi gå ut och checka möjligheterna att åka snowracer. Vill det sig riktigt illa är det kört, och då...får vi väl göra något annat.

Ha en underbar dag
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...