10 mars 2012

Skriva är som gift

Barnen tittar på barnteve medan jag googlar på hälsingland, författare och annat.
Jag har sovit 1 1/2 timme inatt och är lite pömsig.
Anledningen till att jag inte sov var att nätet slukade mig totalt. Surfade vilt på olika sajter och letade ord på hälsingemål.

Har hittat delar som ska in i manuset och har svårt att hejda mig.
Idag ska vi till Vildmarksmässan och busa.
Sedan har jag bokat kvällen och natten med datorn för att skriva ned allt jag hittat, eller i alla fall så mycket jag hinner.

Det här med att skriva är som ett gift...släpper mig inte två sekunder, och jag mår så förbannat bra då jag får skriva, falla in i andra världar, andras hjärnor och fantisera vilt.

Ha en underbar dag
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...