14 april 2012

Gryningsskrivare-snön faller-sören olsson-kim kimselius

Nog blev det skrivet igår alltid. Närmare bestämt tills klockan ramlade in på tre. Mitt flow gjorde att jag inte kunde lämna datorn, och inte heller ville.
Allt som allt är texten på 89 000 ord, men saknar flera olika scener som finns i synopsiset i kladd, det vill säga små scener som bara jag förstår.

Snön har fallit hela natten, och nu ligger sådan där äcklig blötsnö över hela backen.
Det är bara att ta fram vinterstövlarna igen.

Innan jag började skriva igår kväll lyssnade jag på en intervju med Sören Olsson som Ann Ljungberg gjorde på Skrivarprat. Jag kan inte länka dit för det är en kurs jag och många andra går. 
Kursen ger mig tips och råd om mitt skrivande, och har flera intervjuer med olika författare.
Det är väldigt intressant att lyssna på någon som redan lyckats få ut sina böcker, och Sören som skrivit böckerna om Sune bland annat har skrivit hundratrettio stycken hittills. 
En annan som jag lyssnar på och läser bloggen hos är Kim Kimselius som även hon skapar böcker på löpande band, historiska sådana. På ett roligt sätt lär sig barnen historia utan att läsa en massa tråkig statistik. Hon delar med sig av skrivtips och roliga samt nyttiga länkar.

Zilla har fortfarande inte fött valpar, och jag funderar på om hon gjort en luring, och inte alls är på tjocken. Återstår att se vad som händer idag.

Igår tittade vi på ett program om indien där de visade hur avloppen svämmade över och rann ut över staden. De pratade mest om staden Dahkar, men nämnde även andra. Som om det inte var nog med elände dämde folket igen floderna som ledde ut mot havet och stängde in det sjuka vattnet. 
Många blev då sjuka, och staden Dahkar har i dagsläget 13 miljoner invånare. Fatta läget...
Jag fastnade, och Peter med, så vi åt kvällsmat framför teven för en gång skull. Kändes lite underligt att vräka i sig mat när de framför oss svälte.

Nu sitter barnen och tittar på morgonteve medan jag skriver dagens puff. 
Peter klev upp, tittade ut genom fönstret, suckade djupt och lade sig igen.
Vi skulle jobbat idag med panelen, men det här vädret stoppar oss.

Nu min kära läsare är det dags för frukost, sedan ska Razmus läsa för oss, och efter det tänker jag skriva på manuset. Alla trådarna knyts nu ihop på ett förhoppningsvis snyggt vis som tilltalar den som läser.

Ha en härlig dag.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...