13 april 2012

Internet sucks-manuset växer-katten har tröttnat och jag med

Fuck, fuck, fuck tänker jag då mitt mobila internet kajkar för typ hundraelfte gången idag. Det är tji i helsike att surfa eller över huvud taget besöka några sidor.
Nog är det fredagen den trettonde alltid.


Hela dagen tillbringar jag med att roa barn, skriva manus, diska och en massa annat.
Med jämna mellanrum testar jag att kika in på internet, men möts av 0.00
Stor ide att ha skiten när den inte fungerar.

Zally sliter av sig sin tratt och slickar nästan bort stygnen, men jag kommer på henne och stoppar kattskrället innan det är riktigt kört. Det hade kunnat gått illa. Hon är ju uppsprättad på magen och risken finns att hon förblöder om stygnen går upp, eller ännu värre att innehållet i magen trillar ut. Bläh!

Bonusdotter ett är utbytt mot en annan, jämnårig med Razmus. Barnen busar medan jag försöker tänka...
Du fattar hur det går va? Inte alls...

På eftermiddagen nästan framåt kvällningen kommer jag äntligen in på nätet, och letar upp allt jag hittar om vikingar...kvinnliga sådana som det skrivs om...ha, ha...vilket skämt. Det är inte många som finns i litteraturen. Min kvinna som är en sägen dessutom hittar jag inte en rad om. Jag behöver till att börja med ett namn och exakt när hon levde.
Det här är så spännande att jag vibrerar av lust att påbörja researchen allvarligare.
Tänker ta kontakt med artikelförfattaren och via det nysta vidare.

Nu har vi ätit mat, sövt barn och pratat lite.
Dags att stänga igen öronen och öppna sinnet för att skriva manus.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...