13 april 2012

Karaktärerna bestämmer skeenden inte jag

Inatt satt jag och jobbade med manuset som är på en hel massa sidor i dagsläget.
Det är ju nästan ett helt liv som ska in mellan pärmarna, så jag hoppas inte läsaren bangar boken för det.

Zally återhämtar sig från operationen, och ögonen ser gladare ut. Antar att det gör väldigt ont att bli snuvad på både livmoder och äggstockar som hon blivit. Och det är en hel massa stygn som gjorts på hennes mage.

Nu ska Chicco iväg och snörpas. Det är dags att vovven pensioneras. Nio års trogen tjänst, och ex antal valpar senare ska han steriliseras och bara njuta av livet efteråt.
Intressant att se om han slutar skvätta inne.

Lilla Zabine är glittrande glad och hoppar och skuttar medan hon sjunger de ena efter den andra slagdängan. Razzel sitter framför datorn och spelar, och Hampuz leker med lego.

Jag har kollat mejlen, facebook och skrivit dagens skrivpuff

Nu är det dags att packa ihop och kliva in i min privata sfär för att fortsätta mitt skrivande som för länge sedan tagits över av karaktärerna i boken.

Ha en underbar dag
Trots att det är fredagen den trettonde
kram

1 kommentar:

  1. en underbardag va det ja till dig med. lycka till med dagen idag :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...