21 juni 2012

Katt på hett plåttak -plåtslagare

Idag var det hett på taket.
Så hett att mina stackars fötter längtade efter ett svalkande bad.
Tur som är så är plåten vi lägger nu grå. Inte ljusgrå, men dock grå.
Hade den varit svart skulle vi tvingats använda långbyxor och handskar när vi jobbade.

Peter köpte ett par underbara sandaler till mig idag. Du vet sådana där som tål både att gå på spikar med och få tunga saker på tårna utan att det gör ont. Ursköna är de med.
På lunchrasten satt vi ute i solen och åt. Sjalen har jag för att skydda mig för solen som var brännhet idag.

Vi plockade bort en massa saker från taket, och kastade ned det här tunga åbäket som fastnade på vägen ned, och slet med sig räcket. Det var några nervösa sekunder då vi trodde att den skulle fortsätta in i fönstret. Ha, ha...du skulle sett Peters min. Lättad bar han den till bilen då vi konstaterat att huset var oskatt.


 Efter halva dagen var jag tvungen att sätta på mig solhatt. Vi drack massor av vatten, men jag erkänner att jag svor högt åt solskenet några gånger då jag brände mig på plåten.
Idag lärde Peter mig att falsa plåt, och lämnade över ett hörn som jag fick fixa till. Stolt gjorde jag som han sa, och voila vad det blev snyggt.

Efter jobbet körde vi snabbt till Willy´s där vi nästan slängde i en massa mat och skyndade oss hemåt.
Lilla Buster skulle nämligen hämtas halv sex. Vi hamnade i kö, och jag nådde inte köparna i telefonen.

Peter, stackaren, slängde sig in i vår bil och åkte på en något försenad bilbesiktning, och fick skäll för att han var sen. Bilskrället är defekt och måste lagas. Bingo! Inte nu...inte, inte nu.

jag skjutsade hem Rita och upptäckte halvvägs att min plånbok fortfarande låg hemma, och att bensinen började ta slut.
Ingen bra ekvation alls, men jag lyckades ta mig hem.

Nu ligger Peter och sover i soffan, och jag tänker skriva.

Midsommarkram

1 kommentar:

  1. Halleluja för Rita!
    Fast jag vågar inte knysta ett dyft om sol och värme längre. Inte efter den här våren när jag bara längtat efter riktig sommar - trots att jag egentligen föredrar kyla framför hetta!

    Jag tänker inte skriva inatt, jag ska läsa ett tag och sova sen.
    Dagen, med huset fullt av egna och andras barn tar på krafterna det med.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...