21 juni 2012

Tidningen Skriva har verkligen lyckats

Idag fick jag tidningen Skriva, och blev snart nog fast i reportage efter reportage. Det här var det bästa numret av alla säger vi i skrivgruppen unisont via Facebook. Det här numret hade allt, och lite till.

Jodå, jag prenumererar redan, och tänker fortsätta i evigheters evigheter om tidningen är så här bra.
Tänk dig själv att öppna en tidning och sluka varenda rad i den. Det är magiskt när det händer.

Jag är en sådan där som läser alla möjliga facktidningar, och har hittills bara hittat två konkurrenter till Skriva. En av dem är Mac Word, den andra är Gör så här som jag älskar att läsa.

Att min favvoförfattare nummer ett är med gör inte saken sämre. Om du inte läst böckerna som Sven Å Christiansson skrivit ska du göra det per omgående. Nu beror det naturligtvis på om du är intresserad av det han skriver om, nämligen seriemördare och trasiga barn som blivit utsatta för sexuella övergrepp med mera.
På ett enkelt sätt ger han mig information och skapar intresse samtidigt. 
En mycket intressant bok är : I huvudet på en seriemördare

Nu är klockan snart tolv och jag ska skriva mitt blogginlägg, sedan fortsätta skriva på manuset.

Ha det gott vännen
Kram

1 kommentar:

  1. Jag har bara hunnit skumma igenom den men såg till min förvåning att till och med jag kommer till tals mot slutet av tidningen.
    Angående skrivplats!
    Håller för övrigt med dig - det är en suverän tidskrift för alla oss som brottas med ord på hel- eller deltid!
    Ha en fin midsommar också, på eller under ett tak.
    Kram

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...