16 juni 2012

TEMA Trösta

Samhället såg mig som en paria
Något att putta över ättestupan
Jag var förbrukad
Gammal
Vilsen 
I min förvirring såg jag inte sanningen
Att svart och vitt blir grått
Hur gult som blandas med blått förvandlas till grönt
Allt i mitt liv var becksvart, och trots att jag höll handen tätt intill ögonen såg jag inte skuggan av hud

Mitt rum var tomt, kallt och naket 
Sängen för stor
Hjärtat gjorde volter då jag skymtade den tröstande Döden
Och jublade då han gick iväg i oförättat ärende 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...