16 juni 2012

Avslutning-trimning-vacklande köpare

Igår var det skolavslutning för barnen.
Razmus sjöng, och Zabine både sjöng och dansade.
Organiserat kaos skulle jag vilja kalla det, ja dansen alltså. 
Tänk dig femton småttingar som ska följa en lite äldre tös, men istället tittar på grannen, som tittar på grannen.
Jag spelade in det, och ska visa Zabine det om några år. 

Under tiden de sjöng fick jag sms från en tjej som skulle titta på sista valpen. Hon hade köpt en annan. Typiskt, men tur i oturen att jag inte tagit med valpen till avslutningen som jag tänkte.

Razmus sjöng faktiskt bra, och stod för en gång skull stilla. Jag var imponerad.
Hampuz ledsnade och ville gå när programmet fortsatte, och vi gick till lekparken på skolgården där vi träffade ett antal andra barn som ledsnat på att stå stilla.


När vi kom hem stod vi handfallna några sekunder eftersom vi hade räknat med att vara på simhallen några timmar med Razzel som ska lära sig simma.
Stället var stängt pga begravning. Jag rös då jag hörde det.

Jag drog igång Peters leksak/mycket användbara pryl trimmern. Ingen laddningsbar sak, utan en bensindriven. Jag har köpt en eldriven till min firma, som jag nog lämnar tillbaka eftersom jag på några minuter lärde mig hur vårt monster fungerar.

Planterade några nya pelargoner som vi köpt med oss från Ica.

Apropå jobb, så har jag hittat ytterligare en kund. Denna gång i grannskapet. Det är ett äldre par som har hus, men inte orkar med trädgården. En ypperlig chans för mig att jobba.
Ska dit imorgon för att se hur det ser ut, och hoppas naturligtvis att jag hittar fler i grannskapet. Det här är det ultimata yrket för att få solbränna, frisk luft och massor av jord under naglarna.

Kvällen gick åt till manusredigering, diskning och pyssel med firmapapper.

Klockan tre i morse väcktes jag som vanligt av tre ystra valpar.
Zabine sov länge, och klev inte upp förrän det var frukost.

Efter maten var det dags för operation sanering av rum och dammsugning.

Då kom det förbannade regnet och förstörde vår planering.
Peter är nämligen på kalas med Lilleman, och tanken vi hade var att kliva upp på taket då han kommer hem.
Ha, ha...trodde vi ja.
Nu ska jag gå på manuset och fortsätta redigera.

Ha det 
Kramar

2 kommentarer:

  1. Här är det ömsom sol och ömsom regn.
    Och sovit länge har vi gjort, så länge att Majblomman kom med frukost på sängen till mig och far-är-rar!
    Än så länge är det fantastiskt skönt med en hel sommar framför oss - bara det kunde bli lite varmare skulle det vara perfekt!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du hittar kund efter kund som ville anlita dig med jobb. Varmt lycka till! :-)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...