27 juli 2012

Ledig dag med barn, räkningar och en massa måsten

Hejsan

Gårdagen tillbringade jag i min kunds trädgård, och det med råge. 
Nio timmar höll jag på i ett. Gjorde knappt stopp för lunch eftersom jag var så ivrig på att få se resultatet.
Och det blev fint.


Min kund Marianne och jag har blivit vänner på kuppen. 
Vi är väldigt lika trots trettio år mellan, mer till och med. Tänker på samma sätt, och är lik varandra i sättet.
Nu har jag tagit hälften av trädgården, och träffat både mördarsniglar, elaka myror som rödfärgat min näsa och orsakat tårflöde, hållit i en söt Salamander, några skalbaggar och ett antal fjärilar som förvirrat sig in i mitt långa hår då jag är under buskarna och klipper.

Idag ömmar det ordentligt i kroppen. Jag har banne mig ont överallt, till och med i fötterna.

Barnen är hemma och leker, men jag har haft sovmorgon, och ätit frukost i lugn och ro.
Solen skiner ute, och det är halvljummet.

Inatt skrev jag på manuset tills tre. Tiden bara flög fram, och plötsligt var det morgon.

Nu på morgonen har jag gått igenom Peters företagsräkningar och våra privata.

Nu ska jag ner i källaren och försöka laga vår tvättmaskin som plötsligt vägrar att släppa ifrån sig vattnet. Det blev en hel del blöta kläder som jag fick vrida ur för hand.
Barnen och jag har tagit hand om den torra tvätten, och separerat det för att sedan lägga in i varsin garderob. Det gäller att lära dem sådant där i tid, för jag tänker inte agera städerska när de är stora nog att hjälpa till. Min tid räcker inte till.

Så fort jag lagat maskinen tänkte jag ge mig på manuset igen, och kanske, kanske hinna med att skriva på självbiografin.

Ha en härlig dag
Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...