17 juli 2012

Trädgård-barnarbete-vargspindel och paddbarn

Idag har jag jobbat med en trädgård igen.
Den här gången har jag klippt en gräsmatta och trimmat runt den. Just den här kunden är återkommande varannan vecka, och har en jättefin trädgård som jag bara underhåller.
Två timmar senare var det dags för nästa.
Den här trädgården var ordentligt eftersatt, och behövde både effektiv trimning och rensning av rabatter.

Som vanligt myllrar det av liv i växterna.
På kort tid hittade vi Vargspindel, en liten paddunge, ett exemplar av stor jordlöpare (5 cm lång) och några ex av mördarsnigel.
Innan jag hunnit ta upp kameran kom en stor orange skalbagge av okänd art flygande och tänkte placera sina fötter på min skalle.
Jag slog med händerna efter den, och fick den att ändra väg.

Idag hade jag min äldsta son med mig, och det gick väl sisådär att få honom att jobba. Några famntag med gräs, sedan ville han ha paus.
"Paus", flämtade jag, svettig och full av skratt. "Hallå lilla hjärtat, om du vill ha lön måste du jobba."
Han ryckte på axlarna och satte sig på trappan med sin flaska, och blev där en bra stund.

Plötsligt skar jag mig tvärs över fingret, och blodet rann.
Razmus blev orolig, men jag lugnade honom. Men jag blev tvungen att ta fram Första hjälpen väskan, och sätta på ett rejält plåster.
Fingrar blöder...rejält.

Jag hann med hela gräsplätten och halva rabatten innan hungern tvingade mig hemåt.
Raz bestämde vart vi skulle äta, och...det blev färd till Mac Donald.

Så fort vi fått i oss käket skyndade vi oss hem för att hämta de andra barnen, och for till simhallen.
Idag gick det superbra för båda. Razzel simmade, och Zabine gjorde goda försök. Att hon försvann under ytan berodde bara på att hon "glömde" använda armarna...

Peter kom till simhallen och mötte oss, sedan for vi hem och käkade lite olika rätter.
Peter åt sill som tydligen var för gammal, för det dröjde inte länge innan han mådde urdåligt. Sedan höll det på hela natten.

Jag skrev Peters räkningar, och hade hoppats hinna med några sidor i manuset, men...det var tji i helsikke. Klockan stod på två då jag var klar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...