13 augusti 2012

Hat och en gnutta kärlek-att dela med sig

Hur mycket ska man egentligen dela med sig? 
Jag läser in några rader här och där som en teaser av det som komma ska, och hoppas att de som läser blir nyfikna.

Just nu letar jag upp rekvisitan som ska finnas i boken, och bilen min huvudkaraktär hittat i skogen.
Bilen hittade jag på bara några minuter genom Google
Rover 45 - Front Angle, 2004, 1 of 5

Det är bra med Google. Nuförtiden behöver man ingen uppslagsbok. Istället använder i alla fall jag nätet.

Mitt nyöppnade bokförlag RaZaHa förlag blir ansvarig för utgivningen av både Hat och en gnutta kärlek, och mina två självbiografier om jag inte hittar något förlag som vill ha dem.
Måste erkänna att vänta inte är min största egenskap. Jag vill ha direkta svar. Ja eller nej på studs, och det är inte många som kan ge mig dem.
Eller...det får jag ingenstans.

Ger jag ut böckerna själv blir det tuffare att marknadsföra dem. Att ha ett känt förlag i ryggen är bra. Det är jag väl medveten om, men det är en vändning på gång i och med e-bok och nätets spridning.
Dessutom har boken ett budskap som jag hoppas läsaren bär med sig en lång tid efter.

Nä nu ska jag ge mig in i manuset igen. Jag har en till bok att skriva. Också den med ett viktigt budskap...att aldrig, aldrig ge upp.
Ha det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...