12 augusti 2012

Redigeringen-provlyssning-Hat och en gnutta kärlek

Det har varit tyst från mig ett tag.
Jag har startat företaget RaZaHa-help4you som rullat igång snabbt, och jobbar intensivt med redigering av Hat och en gnutta kärlek, samt skriver på manuset om barnen som är en roman baserad på Tre änglar och tre mirakel.

Varannan natt ungefär jobbar jag dessutom med kursen Digitala affärsmodeller, och försöker lära mig allt jag kan om Wordpress. En plattform jag bara nosat på förut, men nu ska börja använda.

Inatt redigerade jag manuset tills två, och dök sedan i säng för att några timmar senare väckas av en bjäbbande hund, och en brandvarnare.

Nu har Peter tagit barnen med sig för att jag ska kunna jobba ifred. Han är en klippa den mannen, och snyggare för varje år som går. De grå tinningarnas charm stämmer perfekt i vissa lägen.

Hat och en gnutta kärlek är skickat till Kabusa, men även Mörkersdottir Romance har fått ett ex för några veckor sedan. För även om boken handlar om en seriemördares handlingar, så finns det ytterligare en karaktär, Charlie, och hon är den romantiska typen, om än dold sådan. 
Frågeställningen jag hoppas att mina läsare gör sig efter att ha läst den är:
Föds barn onda? Eller är de en spegel av föräldrarnas handlande?

Vad tror du?
Allt det här underliga som händer i världen? De här unga flickorna och pojkarna som mördar och gör sexövergrepp, är de onda som bebisar? Eller har de haft en tuff uppväxt där ingen gett dem kärlek, aldrig talat om att de älskar dem, hållit dem i sin famn.

Nu ska jag avsluta redigeringen, och läsa igenom allt ytterligare en gång, sedan är det dags för korrektur.

Du kan lyssna på en snutt ur boken på Soundcloud

Skriv gärna vad du tycker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...