13 augusti 2012

Kungens lilla piga-bokomslag-blodtrycksfall

Idag blev det en städdag.
Men först gick vi ut på långpromenad. Jag kände mig lätt yr i morse när jag vaknade och var rädd att ett blodtrycksfall var på g, men hävde det med hjälp av motion.
Tänk att det kan vara så skönt att bara vara. Vi pratade om allt möjligt och busade med varandra.

När jag gick in i Lillemans gamla trasiga spjälsäng som länge agerat klädhängare, och alltmöjligt förvaring för sjuhundraelfte gången lessnade jag och bestämde att eländet skulle väck.

Det blev stort i sovrummet, och jag vände vår säng så att vi fick huvudet mot fönstren. Rummet blev mycket ljusare av någon underlig anledning, och det är underbart att kunna öppna fönstren över sängen.
När jag ändå var igång körde vi vidare och rensade av mitt kontor. Badringar med mera åkte ut i förrådet, för det lär inte bli något badande i år, och urväxta kläder lades i lådor.

Efter att jag diskat åt vi mat, för att sedan fortsätta städningen. Vi dammsög, dammade lister, och torkade av tavlor. Teven fick också några tag, och dörrarna i köket.

Än så länge vet Peter ingenting om det fixade sovrummet. Stackarn jobbar över idag igen.

Jag har grubblat mig gråhårig på hur omslaget på boken ska se ut, och idag föll poletten ned. Det var så äckligt självklart att jag inte tänker berätta anledningen.
När du läser boken förstår du.

Nu gäller det bara att hitta någon som kan hjälpa mig med att trycka den och kanske till och med skapa den. Hm...jag funderar allvarligt på att köpa indesign, men vet inte om det är värt pengarna.
Vad säger du som har det?

Nu ska jag fortsätta redigeringen tills herrn i huset dyker upp.

Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...