2 augusti 2012

Ledig dag med barn

Vaknar klockan sex när klockan ringer, och stänger av den.

Idag är jag ledig...helt och hållet. Inga trädgårdar (i alla fall andras) eller tak.
Istället ska jag njuta av barnen och klippa vår gigantiska fotbollsplan till gräsmatta, och ge rosorna gödning.

Kroppen värker från huvud till tå idag, och jag är innerligt glad att min kund hade förhinder.

Som du kanske sett har jag inte hunnit med mina älskade skrivpuffar, men hoppas kunna börja med dem igen så fort skolan börjar. tre barn tar mycket tid i anspråk, men jag klagar inte...tvärtom. 
Finns det något härligare än när huset fylls av glada barnaröster, eller sängen bombarderas av kuddar från en leksugen femåring?
Teven är igång sedan länge, och Razmus tittar, medan syskonen busar runt, bär katten, retas med hundarna och bygger lego.

Peter har åkt för länge sedan, och blir borta i dubbla pass idag igen. Försöker få honom att slå ned på takten, men det är tji. Han vill så gärna hjälpa alla, även om det drabbar honom personligen...eller hans familj.
Barnen har som tur var Rita, men jag saknar dem när jag jobbar.

Nä, nu är det dags för frukost, sedan ut med hundarna, och efter det ska jag koppla in nya tvättmaskinen.

Ha en underbar dag
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...