17 september 2012

Plåtslageriteknik-solskensläge

Idag var det sagt att det skulle regna, och vi anammade varningen och klädde oss för oväder.

Efter att ha lämnat småttingarna åkte vi till verkstaden och tillverkade en stos till taket i Tyresö. Eller...rättare sagt Peter tillverkade en medan jag stod bredvid och tittade på, fascinerad över hur lätt att han fick ett stycke plåt att förvandlas till något vettigt.Vi fortsatte mot Tyresö, och gick upp på taket. Det föll små, små droppar och jag satte på mig regnkläderför att slippa springa ned igen när det började ösregna. Ha, ha...jomenvisst vad det gjorde. Solen gled vackert fram för att sprida värme, och jag tog av mig, för att i nästa sekund känna regnet igen. 

Sådär höll det på...hela dagen. Men vi kämpade på och hade lagt på fjorton skivor då vi åkte hem.
Vackert eller hur?


Det är ganska halt att gå på pappen när den är nylagd, men nu har sanden regnat bort och det är lite lättare att stå kvar. Fötterna ljummar efter en dag i det här läget, och rumpan får sig en ordentlig genomgång. Fortsätter jag med det här lär den bli stenhård...ha, ha.
Peter tog kameran från mig och tog några foton.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...