4 november 2012

Hemsidesrenovering-Icabesök-Femtio nyanser av mörker

Morgonen började redan klockan fem för mig, eller...egentligen hann jag aldrig sova mer än en ynka timme.


Jag satt uppe och jobbade med nya hemsidan och inloggningen på windows 8 tills två på natten, lade mig, och blev väckt av en av hundarna en timme senare.
Tog mig upp, slog i knät i garderoben och svor högt, men stapplade vidare i mörkret för att i köket mötas av Zenta som var den som gnällt.
Ute lyste stjärnorna som små diamanter, och en eller två fladdermöss gjorde snäva svängar över huvudet på mig.
Jag hörde att katten krafsade på dörren, och skyndade mig tillbaka, för jag vill inte ha henne ute på nätterna. Det finns Lodjur här, och Vildsvin.

Lade mig igen, men blev väckt i samma sekund John Blund vyssade mig till sömns.
Den här gången var det Hampuz som med uppspärrade rädda ögon mumlade att han drömt en mardröm och ville sova hos mig.

Ha, ha...sova...vilket skämt. 
Några minuter senare kom katten och ville gosa. Hon kurrade och tryckte sin kropp mot mig, om och om igen.
Huset var knäpptyst, och jag kunde inte sova...det var stört omöjligt.
Tittade ut i mörkret och funderade på min karaktär, livet och allt annat, men kunde inte sova.

Men tydligen somnade jag igen, för en stund senare väcktes jag igen...av Zabine som också ville sova med oss. 
I sängen låg nu...Peter, jag, Zabine, Hampuz, tre hundar och en katt.
No comments

Jag gav upp och satte mig vid datorn.
Barnen steg upp en timme senare, Peter likaså.

Efter frukost for jag och Zabine till Ica Maxi och handlade mat...och lite annat.
Det är livsfarligt att kliva in i de där alltmöjligtbutikerna. Jag hittar alltid bra att ha saker...alltid.
Två timmar senare betalar jag tretusensexhundra och rullar en överfull vagn till parkeringen.
I den låg visserligen mat, men även lövkorgar, glitter, lucialinne, pennor, suddar, två underställ, vantar, ullsockar...hm...mat var det jag skulle handla.
Såg att Femtio nyanser av mörker hade kommit ut, men behärskade mig. Jag ska ju redigera manus, inte läsa. Den kostade 149 spänn på Ica, men finns på Bokia för en tia mindre. Följ bara länken.

Peter å sin sida hade tagit grabbarna med sig och åkt till Jula i Södertälje...och handlat metallbokhyllor till vårt nya förråd i källaren.
Jula är också ett sådant där fantastiskt ställe. Jag älskar att botanisera hos dem, och i Järnaffärer. Tänka alla härliga verktyg man kan köpa, och maskiner...
Peter brukar skratta åt mig då jag följer med honom in på Beijer Bygg eller Bauhaus. Med tindrande ögon plockar jag åt mig skruvmejslar, muttrar, krokar, och annat. Jag älskar sådana saker, har alltid gjort.

Jag går in på nätet igen för att försöka få igång Windows 8, hittar äntligen den där förbannade koden de efterfrågat, och...voila...har jag fixat det. Alldeles själv!
Jag hoppar runt av glädje, och ropar på Zabine som nu ska få en alldeles egen dator att skriva sina noveller på.
Razmus får överta min gamla Mac.
Men det återstod ett stort problem. Jag ville ha word på den, men hade ingen lust att betala mer. (Att uppgradera till Windows 8 kostar 279 pix.)
Kan berätta att åttan är amazing...oj, oj så bra den är. Min gamla häck till dator blev som en häst på grönbete, och efter lite klurande fick jag in ett gratis program i den med word.
Stolt över att ha fixat det gjorde jag mat till familjen, och gjorde mitt bästa för att hindra Lilleman från att somna. Han var trött efter att ha spelat Monopol med syskonen, och nästan ramlade ihop vid matbordet.

Nu sover alla barn, och Peter filijoxar med nya hyllorna nere i källaren.

Jag fixar ihop det sista till bokföringstanten, och ska nu in på nätet, kika lite, och sedan snabbt kliva ut igen.

Klockan är halv ett, och jag ska lägga mig i hyfsad tid tänkte jag.
Godnatt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...