17 november 2012

Mac Air-musjakt-vedklyvning

Igår kväll kom äntligen min lilla dator. En smal Mac Air som jag knappt hann packa upp innan vi var tvungna att lämna huset för att delta i födelsedagsfirande i stan.
Suck...
Jag smekte över det gråvita skalet, och satte på mig en snygg klänning, tittade längtansfullt mot mitt kontor, och låste dörren.

Klockan hade hunnit bli halv tolv innan vi kom hem igen, så jag bet ihop och var social för en gång skull. Skickade några längtansfulla tankar till datorn, men...nä jag hade lovat att titta på film med Peter.
Vi såg på filmen Pappa på burk med Jennifer Aniston med mera. 
Den var rolig, tänkvärd och bitvis sorglig, följde the Heros journey till punkt och pricka.

Min hand värker dag och natt, och gör just nu mitt liv rätt jobbigt. Jag får inte sova mer än korta stunder.
Som om det inte var nog har jag fått luftrörskatarr igen, och kan knappt göra mig hörd. 
Frustrerande som attan.
Nog klagat.

Idag har vi hämtat en massa ved, och klyvt en hel del av det nu ikväll.

En liten mus som beslutat sig för att flytta in i vår kamin har varit vårt största bekymmer tills nyss. Då jag fångade henne/honom, och försiktigt lurade in den i en musbur. Såååå söt.
Zabine vill behålla den som husdjur, men det lutar åt att jag går iväg med den till skogen.
Zilla dreglar efter den, likaså Zenta, men icke sa Nicke att de ens får lukta på den.

Barnen har ätit mängder av godis, och nu ska jag ägna mig åt att inspektera min nya dator medan de stiftar bekantskap med Jack Sparrow och sedan John Blund.

Ha en härlig kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...