7 december 2012

Bokföring

Idag har jag suttit vid datorn hela dagen medan Rita legat i soffan och myst med Hampuz som fick stanna hemma från dagis.
Han hostar illa och snorar.
Solen lyste på vit härlig snö och det var kallt. Så kallt att snoret frös då jag andades
Orsaken till datorns och min intima träff är att jag fixat Peters bokföring, och försökt lägga alla kvitton i ordning. Det som problematiserat det hela är att han betalat alla parkeringsavgifter via kortet och sedan tappat bort själva kvittot.
Nu har jag förbjudit honom att göra om det och gett upp letandet i bilar och fickor.

Peter tittar på en bra film medan jag jobbar på kontoret, denna gång med min bokföring.

Nu snart kan jag slå igen pärmarna för den här månaden och äntligen få göra det jag älskar mest av allt...skriva.

Ha en god kväll
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...