3 december 2012

Cirkuslek-böter-röda stövlar-redigering

Igår var vi på Cirkus.
Det var riktigt, riktigt bra och som vanligt beundrar jag männen som är så vansinnigt vältränade att jag ser det hela som en vacker tavla.
Kvinnorna å andra sidan är så smala om midjan att de ser ut att kunna gå av när som helst. Långt hår och ofta ljust verkar finnas genomgående.

Barnen var lagom roade av jongleringen och jag tyckte inte heller den delen av numret var speciellt kul. En kille som sköt med armborst på ballonger gjorde just inget annat än sköt.

Däremot kom det ut dromedarer, zebror, små ponnies, och mycket annat som imponerade stort.
Akrobaterna som dansade på lina fick massor av applåder och jag satt med andan i halsen medan de hoppade över varandra, satte sig på stolar med mera.

Efteråt red Zabine på häst och samtliga barn gick på lina.

När vi kom ut från Cirkusen var det mörkt, eller...nästan mörkt. Den vita snön gjorde så att det blev lite ljusare.
Mina händer var som ispinnar då vi kom fram till bilen en kvart senare. Vi hade nämligen parkerat vid musee´t vi jobbat på.

I samma stund vi ser bilen, registrerar jag att en person står invid den. han har en ficklampa i handen och stirrar på vår bil.
På bruten svenska frågar han om bilen är vår.
"Ja", säger jag och berättar att vi jobbar på taket.
Han trycker på sin apparat under tiden jag berättar att han och jag pratats vid flera gånger i veckan som gått. 
"Det är förbjudet att stå här", fortsätter han men ser tveksam ut. "Jag pratade med en tjej här, men hon hade overall."
Skrattande berättar jag att han och jag setts både när det snöat och regnat, och att jag hissat plåt då vi sågs.
Han tar upp apparaten och tar bort bötesnoteringen, mumlar "Det är förbjudet att stå här", innan han dryper av.

Efter att vi kommit hem några timmar senare käkade vi och satte oss framför Ice Age 4-filmen.
Hampuz somnade halvvägs. Jag på slutet.

På natten surfade jag på nätet efter ett par klarröda eller vita stövlar som jag ska ha när jag gifter mig om en vecka. Det verkar tji i helsikke, men...

Nu har jag kört ungarna till skolan och hämtat ved.

Dags att kolla mejl och fortsätta redigeringen.

Ha det bäst
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...