19 december 2012

En början-189

"Vad sa du att du hette?"
"Kerbaterotis"
"Är det överhuvudtaget ett namn?"sa Magnus hånfullt och lade armarna i kors.
"Du skulle höra mitt efternamn då. Det klarar inte många av att säga."
"Så du är en svartskalle?"fortsatte Magnus och tog ett steg närmare.
"Nja, min mamma är född här och pappa är född i Egypten men har svenska föräldrar" sa Kerbarterotis och ryckte på axlarna. "Så egentligen borde jag väl kunna kalla mig svensk. Du då? Är du svensk?"
"Pappa kommer från en liten by uppe vid gränsen mot Norge och mammas föräldrar kom hit från Polen för tjugofem år sedan."
"Då är du mer utländsk än mig", sa Kerberotis och tog av sig mössan för att klia sig i huvudet. Det ljusa håret stod åt alla håll och accentuerade de bruna ögonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...