30 december 2012

En början-199

Elias satte sig upp i sängen. Ett ljud, jag hörde ett ljud, tänkte han och lade täcket över Mia som låg bredvid. Min älskade, älskade fru jag tänker berätta något för dig.
Mia gäspade och vände sig på mage.
Elias ställde sig upp och kände hur fötterna snabbt blev nedkylda av cementgolvet. Jag är kriminell och  ligger just nu lite risigt till. Jag har fått ett pris på mitt huvud.
Plankorna ute på verandan knakade och han såg två svarta tennisskor utanför källarfönstret. Tack gode Gud att jag fick henne att flytta ned sovrummet hit. Nu har vi kanske en chans, om än liten.
Mia sträckte händerna över huvudet och kisade mot honom med ögonen fulla av morgongrus. "God morgon. Vad gör du?"
Jag försöker rädda vårt liv, tänkte Elias och hörde hur verandadörren bröts upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...