18 januari 2013

Febriga barn-BVC-värkande händer

Som du säkert märkt är det iskallt ute idag, men ändå soligt.

Morgonen började med att vi konstaterade att Zabine hade 39 graders feber. Suckande funderade jag på att byta dag för BVC-besök med Hampuz, men började med att sjukanmäla lillskruttan som såg ganska pigg ut ändå.

Allt eftersom morgonen gick blev hon piggare och den stekheta pannan kallnade.

Lättat gick jag ut och värmde upp bilen för att därefter köra Razmus till skolan, Peter och Zabine till Tumbacentrum och sedan köra rally till BVC.
Vi kom exakt i tid och Hampuz hann knappt sätta sig bland leksakerna förrän tantelora kom och ropade in oss.
Det var dags för femårskollen. Hampuz hade vuxit upp till streck hundratio och vägde nästan tjugo kilo. Inte underligt att jag tycker att han är tung att bära in till sängen då han somnat i soffan. Tjugo kilo...
Han följer sin tillväxtkurva exakt och blir nu överflyttad till sjuksystern på skolan. Lilla gubben - så fort det gått. Snart har jag i småbarn längre.
Hampuz fick en spruta med vaccin mot polio, difteri, kikhosta och stelkramp, sedan åkte vi till Tumba för att hämta upp Zabine som glädjestrålande berättade att pappa minsann gett henne Monster high dockan Laguna Blue. "Så nu har jag NIO dockor", sa hon och höjde på hakan med läpparna hårt sammanpressade."

Jag protesterade och sa att vi ju nyss haft julafton och att Peter kunde ha köpt den och sparat gåvan till jäntan fyller första mars.
"Hon får den som en present i förskott", sa karlsloken och slog ned mina ord med slägga.

Jag sa hejdå till Peter som gick till Tumba Tattoo, och släppte sedan in Zabine i bilen. 
Efter att vi hämtat postpaket åkte vi hemåt och eldade. För oavsett det var strålande solsken så var det så kallt att jag fick ont i händerna.
Och tatueringen brände som eld.
Jag slängde av mig tröjan direkt jag kommit innanför dörren och satte mig i min gröna härliga fåtölj och loggade in på facebook för att kolla vad mina vänner gjorde.
Nu ska jag skriva manus.
Adjö 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...