14 januari 2013

Föreningen arbetarskrivare-novell-manus

I natt jobbade jag febrilt med att färdigställa en novell till Föreningen arbetarskrivare. Kruxet är att den ska vara inlämnad senast den femtonde, det vill säga imorgon.
Peter satt framför teven och tittade på filmen om Palme, men jag stod emot och stängde dörren för att få skrivro.

Och jag lyckades. Fyra sidor fyllde jag med text, redigerade och la i ett stort brev.
Som vanligt hade klockan dragit iväg.

I morse lade jag brevet på lådan och hoppas nu att det hinner fram. Annars...var det väl inte meningen att jag skulle vara med.

När jag kom hem placerade jag mig framför datorn och skrev min dagliga början
Peter hade bjudit hem en plåtpolare som skulle hjälpa honom med vår balkong och naturligtvis ville de ha kaffe med macka.

När de var utfodrade påbörjade jag stekandet av kalopsen vi ska äta senare. Det doftar ljuvligt i köket nu. 

Solen lyser ute och när man andas förvandlas näsan till is. Ytterligare en orsak till att jag tillbringar dagen inomhus.

Elden brinner i kaminen och Lilleman ligger bredvid mig på soffan. Han tittar på Landet för länge sedan. 

Nu ska jag kolla kalopsen sedan skriva igen. I dag är det manuset HAT och en gnutta KÄRLEK som ska få en omgång.

Ha en bra dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...