16 januari 2013

Livets sköna dagar

I går hjälpte Peter mig att ta hem en reclinerfåtölj jag hittat på Blocket.
Att sitta hela dagarna på en kontorsstol tär på kroppen och med en laptop är man ju inte låst till ett ställa.
Alltså införskaffade jag mig en sådan här:
Den är urskön och jag riktigt längtar efter att få sitta där och skriva.
Det var meningen att jag skulle göra det igår men livet ville annorlunda. Snön föll hela dagen igår, tog aldrig slut. Det var fantastiskt vackert och ingen kyla att tala om.
På bodtaket hade jag över 20 cm snö som måste bort, och på verandan var det ännu mer. Det är rätt smart att ta snön på en gång, innan den fryser till is.
Jag skottade en gång med min fenomenala snöslunga och en gång för hand. Vissa partier är så trånga att man måste använda spade.

Klockan tre tutade jag iväg efter halkiga vägar fylld med snömodd. Hämtade barnen och for hem.

Väl hemma såg jag att det var dags att skotta igen så jag lurade ut Razmus som hjälpte mig några timmar, sedan gjorde vi hans läxa tillsammans.
Lite senare på kvällen/natten kikade jag och Peter på tatueringar. Vår tatuerare Elin ville veta om vi ska ha dem färgade eller svart/gråa. Det är ett stort steg att tatuera sig. Det sitter ju fast forever och MÅSTE bli perfekt.
Hittills har jag tre pantrar, det här blir min fjärde. 
Om hon är bra tänker jag göra fler. Ideerna till det är klara och utritade, men det gäller att ha pengar också.  Det är inget billigt nöje.

Läste på facebook om tjejen som dissade bokhandlare och funderar på hur hon tänker. Själv älskar jag bokhandlare. Min favorit ligger i Tumba. Där inne kan jag gå i flera timmar och tumma på böcker. Jag tycker att känslan är så speciell. Kan inte riktigt förklara, men jag gillar att vara bland böcker och titta på alla 

I morse skjutsade jag alla barn till skolan och dagis. Det ska bli skönt att var själv tycker jag utan att skämmas. Barnen är underbara, men jag vill skriva och behöver det.
I kväll ska jag in till Folkuniversitetet för att kika på en kurs om att skriva för barn och ungdomar. Det är lockande att försöka och jag vill ha lite mer kött på benen, tips och råd.
Ha en härlig dag.

2 kommentarer:

  1. Det låter som om du suger i dig vartenda tips du kan om skrivandet Anitha, härligt att höra! Förstår att du längtar till den stolen, den ser otroligt skön ut.
    Lycka till med skrivandet!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  2. Tack goa du. Jo stolen är underbar, men det är stor risk att man somnar.
    idag låg jag i den med en härligt varm fleecefilt över.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...