25 januari 2013

Orangino ett spel för författare

Jaha, så var det slut på ännu en dag, denna gång en fredag. I morgon är det tänkt att vi ska åka till Ragnhildsborgsbacken och åka snowboard, men jag undrar om min stackars kropp klarar utmaningen. 
One.com hjälpte mig med hemsidan och gjorde det med bravur. De svarade efter mindre än ett dygn. Det ni Telia vore något för er att apa efter. Telia lovade ringa för ett dygn sedan och har inte gjort det...som vanligt.

Det mesta av dagen har gått åt till att hjälpa ungarna med läxor. Både svenska och matematik låg på schemat.

Jag har hittat ett roligt spel via bloggen annakeiler.wordpress.com
Det heter Orangino och är ett spel där man kan bygga ihop sina karaktärer enkelt. Kika in på inlägget och läs själv. Spelet är ganska dyrt, men jag tror att det kan vara bra att ha.

Peter har kommit hem och ligger framför teven. Stackarn är lika förkyld som oss andra, men jobbar ändå. Det tar på krafterna.

Elden brinner i kaminen och hundarna ligger tätt intill. Katten har rullat ihop sig i Razmus säng och väntar på att han ska komma och lägga sig.

En jättedisk står och skriker på mig så jag måste väl ta mig i kragen. Har mest lust att dra täcket över huvudet och invänta bättre tider. Friska sådana.

Nu ska jag inte gnälla mer utan göra det som förväntas av mig. Fixa käk, diska och skriva på manuset.

Hörs senare


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...