5 februari 2013

Blodförgiftning-dålig syn-glasögon

Upp tidigt och iväg med de äldsta barnen till skolan, sedan åkte vi dvs jag, Peter och Lilleman till sjuk-huset för att kolla hans syn.
När vi kliver ur bilen för att fika inne på Statoil ser jag en lång röd rand på hans hand och finger.
Eftersom vi ändå är på väg till sjukhuset slinker jag in på akuten och visar upp honom. "Nja, det där är nog bara en elak infektion säger kvinnorna innanför disken. Du kan få prata med en läkare om du vill, men jag är övertygad om att det räcker med Alsolbandage.

Vi möter upp Peter vid ingången och går mot ögonmottagningen med ett kort stopp vid Apoteket. på vinst och förlust fråga jag efter superdupermedlet Väteperoxid varvid kvinnan tar fram en flaska och berättar att det är sista.
Jag köper den plus en flaska Alsolsprit och går till ögonmottagningen.

Hampuz är en timme för tidig och hinner leka en lång stund med sakerna som ligger i ett hörn av lokalen. Jag kollar facebook på ett extremt segt nät och studerar Peter och Hampuz när de i sin tur studerar fiskarna i akvariet.
Efter undersökningen talar läkaren om för oss att Hampuz behöver glasögon och skriver en remiss för GRATIS glasögon. Vilken lyx! Glasögonen som Zabine ska få kostade 1600 pix.
Vi åker till leksaksaffären i syfte att köpa en present till Raz kompis Erik, men handlar en massa Skylanderfigurer som Raz ska få på sin födelsedag. Zabine som fyller första mars hittade vi också present till. Kikade på de nya Monster Highdockorna men skippade dem. De var faktiskt fula.
När vi betalade fick Hampuz växelpengarna och rusade iväg för att åka racerbil.
Tänk så lite det krävs för att få ögonen att tindra på honom


Vi går in på Speecsavers och kikar på glasögon till Lilleman. Han hittar både Spiderman och Star Wars och är lycklig som en lärka då vi säger okej. Vi fick lägga till 695 spänn, men det viktigaste är att han trivs i och använder dem. Peter och jag kikade på glasögon vi med och hittade flera snygga. Tänk om man hade råd att välja glasögon efter kläderna.

Efter shoppingen var vi hungriga och käkade på restaurang. Min mage har krympt efter influensan och vägrar låta sig fyllas med mer än några skopor käk, men det var gott. Hampuz  åt två bitar från pizzan sedan påstod han att han var mätt.

När vi hämtade de stora barnen kände jag mig ganska matt. Det verkar som om influensan inte lämnat mig helt ännu. Jag hostar och snorar fortfarande.

Huset var kallt när vi kom hem och mörkt. Hundarna skällde på oss och ville ut.
När det var klart badade jag tikarna och Zabine, som fått massor av mjäll efter mössan.

Nu ska jag packa ihop och sätta mig i min fåtölj för att skriva.
Ha det bäst.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...