6 februari 2013

Slask-dyslexi-näthat

Idag var det meningen att vi skulle jobba, Peter och jag, men...ibland blir det inte som man vill.
Vår kund hade problem med att välja färg på plåten och ville ha längre betänketid. 

Istället åkte vi in till Stockholm och handlade skidbyxor. Mina sprack nämligen sist jag åkte snowboard.  
Nu har jag införskaffat ett par lite vidare och längre som förhoppningsvis inte rasar ihop. Ha, ha...jag vägrar banta.

När vi åkte hem genom ett blaskigt, kallt Stockholm tackade jag Ödet för att jag slapp stå på ett halt tak. Utanför fönstret såg jag hur bilarna sladdade och ärligt talat halkade Peter också. Om än med flit.

Vi hämtade ungarna plus en kompis till Razzel och for hemåt . Som vanligt försvann ungarna in i nätvärlden där de spelade.
Jag somnade i min fåtölj med två av hundarna i knäet, men väcktes av Hampuz som deklarerade att han var hungrig.
Jag och Zabine fixade pannkaka och plättar.

Peter for iväg med Raz kompis och jag lade skruttungarna. Efter det surfade jag på Tradera och hittade skitfina djupa tallrikar med rosmönster.

Peter kom hem och satte sig framför teven men somnade.

Teven går och de pratar om näthat. jag har gudskelov klarat mig ganska bra från sådant, hittills och lyssnar nyfiket på vad polisen gör. (svar: ingenting)
Vad man har för rättigheter och annat.
En liten stund senare pratar de om dyslexi och kvinnan som blir intervjuad berättar att hon mår illa när hon ser en tjock bok. Jag älskar sådana och tycker synd om henne. Har svårt att förstå hur hon har det.

Nu är klockan elva snart och jag ska gå på manuset. Imorgon är det första lektionen på min kurs i att skriva för barn och det pirrar lite i magen.

Ha det gott vännen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...