7 februari 2013

Barnbok-slumpvandring

Inatt satt jag med datorn i famnen och skrev på mitt manus medan elden brann i kaminen och Peter låg i soffan och snarkade.
Jag stoppade skrivandet några sekunder och läste några sagor av HC Andersen ur en bok jag hittat för ynka 10 kronor på loppisen vi besökte igår. Det känns som att komma till paradiset då jag går in i det lilla rummet som nästan svämmar över av böcker.
Jag går ned på knä och skummar av barnböckerna, hittar flera som slinker ned i korgen och ställer mig upp för att fortsätta gå igenom avdelningarna. Ha, ha...jag får aldrig nog av böcker. Jag älskar att öppna dem och dra i mig doften av gammalt papper.
Jag hittade Majgull Axelssons bok Slumpvandring och köpte den i forskningssyfte. Jag vill veta vad som gör henne så populär.

Peter har åkt iväg med barnen och jag skriver dagens början och kollar Facebook.

Närmast väntar snöskottning och rensning av hundgården. Kläder jag tvättat ska in i skåp och dammsugaren ska motioneras.

Inte alltför mycket jobb vid datorn idag alltså, men...vem vet det kanske börjar regna så snön försvinner av sig själv. Skiten i hundgården slipper jag däremot inte och dammråttorna dansar chacha på bordet.

Ha en underbar dag.

Ikväll går jag första lektionen i att skriva för barn. Ett pass på tre timmar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...