3 mars 2013

En början-259

Jag ska banne mig städa garderoben tänkte jag och lutade mig ut i vardagsrummet för att kolla om min man fortfarande sov. Jo då, han låg snarkande bekvämt tillbakalutad med öppen mun.
Jag skakade av mig obehaget och öppnade dörrarna. Svarta kavajer, gråa kavajer, slipsar och putsade svarta skor var det enda jag såg.
Längst uppe på hyllan skymtade jag en resväska och ställde mig på tå för att ta ned den. Konstigt, varför låg den här? tänkte jag och greppade handtaget-som gick sönder.
Jag drog ned den med händerna på var sida av den röda läderytan.
Det hördes ett högt brak när väskan ramlade ned på golvet och öppnades med ett lågt klickande.
Inuti låg det–kvinnokläder.
 Allt föll på plats. Hans övertidsjobbande, de smärtande tårna, sminket jag hittat längst bak i badrumskåpet och trott var någon annan kvinnas, men framför allt hans ovillighet att ha sex.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...