24 mars 2013

En början-280

"Ursäkta, du tappade den här"
Jag vände mig om och studerade barnet som ropat på mig. Han hade en svart keps, var cirka en och trettio lång, och bar svarta kläder. 
"Tack, vad gulligt gjort av dig", sa jag och studerade pojkens sminkning."
"Damen tappade den där borta", sa han och pekade bort mot korsningen. "En bil körde nästan över den."
Jag skrattade och tog upp den andra vita handsken. "Då hade det nog inte blivit så mycket kvar av den. Vad heter du?"
"Tommy", sa pojken och sträckte fram handen. "Tommy Lival."
"Lival? Underligt. Jag kände en som hette det när jag var ung", mumlade jag och lade ihop handskarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...