19 mars 2013

Harjakt-Teliastrul-oväder

Jag trotsade vädret imorse och segade mig och småtuffsarna till skolan. En liten bit hemifrån ser jag en kvinna som kört av vägen och fastnat på metallräcket. Hon står utanför bilen och har sällskap med en man i en annan bil så jag sladdar vidare och kör ännu försiktigare.

När jag kommer hem ser jag två hundar komma springande nedför berget mittemot oss och undrar vems det kan vara. Då vänder de sig så jag ser dem i profil. Det är en stor räv som jagar en hare. Räven ger upp och går mot vårt hus, men stannar när den hör mian hundar som kastar sig mot fönstret och skäller som galningar.

Idag har jag skrivit hela dagen. Inte en utan tre olika noveller som jag tänkte använda på kursen. När jag står och lagar mat kommer jag på den ultimata berättelsen. En fortsättning på föregående veckas och sitter nu och tråcklar igen.

Teliagubben har varit hit igen utan att få någon ordning på vårt nät. Det är en kortslutning ca 100 m från huset och han kom säkert hit tio gånger innan han suckade och bad att få återkomma imorgon med en annan anställd som var bättre än honom på teknik.
Suck...vi får nog inget nät. Jag vill så gärna ha det nu när jag ska bygga min och Peters nya hemsidor. Vet du förresten något speciellt tema från wordpress som du gillar? jag har provat flera och skulle gärna vilja ha den som min blogg Novellbloggen.

Nej nu har jag lagt barnen, packat gympasäckar och dealat med Zabines kompis mamma om att Zabbis ska sova över där. De ska nämligen på karate.
Nu min vän tänker jag skriva lite igen.

Ha det gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...