21 mars 2013

Morgonstund-klimakteriehäxa.

Hej och hå vad jag gillar att bli äldre...
INTE
Jag har hamnat i det så kallade klimakteriet och har helvetesnätter. Kroppen susar glatt mellan att var iskall så jag hackar tänder och kokhet så jag är övertygad om att jag ska brinna upp.
Däremot är jag inte ilsken som man tydligen kan bli.
Inatt har jag försökt sova men blivit väckt av att frysa omväxlande svettas.
Har du varit där? Eller kanske du är där? När går eländet över?

Det värsta är när det händer i en kö. Då finns inget annat än att öppna upp jackor och försöka svalka sig genom att röra på tröjan för att få in luft under den. Emellanåt har jag svimningskänslor.

Men, men...så fort isen släppt ska jag dra på mig träningskläder, ta hunden i kopplet och springa tills svetten sprutar. Det är tydligen en grej som fungerar effektivt när man hamnat i det här.

Fördelen är att jag sover korta stunder och kan fundera på skrivandet istället för att drömma. Hm...jag ändrar mig. Jag tycker om att drömma drömmar som jag sedan skriver ned och gör noveller av. Saknar den tiden.

Nu ska jag förpassa mig till min favvofåtölj och fnula på några av mina karaktärer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...