14 mars 2013

Stenskott och kursdags

I morse var jag trött så trött och ville inte alls kliva upp, men gjorde det i alla fall. barnen var minst sagt lika tröga och gäspade och gnällde i samma delar.
Peter hade redan åkt och jag satte igång bilen för att rutan skulle bli isfri. Tjo flöjt vad den blev. Jag hade is på båda sidor, inne och ute.
Barnen satte sig i bilen och vi halkade iväg mot skolan.
När jag lämnat Lilleman efter sjuttiofjorton pussar åkte jag vidare mot en bilverkstad i syfte att laga mina stenskott på rutan. 
De hade inte tid.
På väg hemåt igen får jag ytterligare en sten på rutan och ser en stor stjärna breda ut sig.
Jävla stenar, jävla dubbfria däck.
Nåväl, jag får tid klockan 13.30 och åker hem för att skotta bort skit från hundgården iklädd fleeceställ och kängor. Gissa om det blåste in till huden. Brrr.
Solen kom fram och jag satte mig med mina kurskompisars noveller. Tanken är att jag ska recensera/granska dem inför de andra och få min recenserad/granskad. Jag gillar inte alls att sitta och peka på andras fel. Det är mycket enklare brevlådas. Påminn mig det om jag någonsin börjar som redaktör eller lektör.

Klockan tolv ringde mobillarmet och jag åkte till bilverkstaden igen. samlade ihop alla papper tills ikväll, men märkte lite senare att jag glömt det viktigaste...granskningarna. 
"Jävlar", sa jag och undrade för mig själv om jag skulle hinna hem efter lagningen av rutan.
Det skulle bli målfoto, så jag skippade tanken och skrev ned en ny granskning.

Nu sitter jag i Folkuniversitetets cafeteria och skriver på manuset medan jag väntar på att kursen ska börja. Idag är det barnböcker som gäller.
När jag skrev novellen tills idag hittade jag en karaktär jag gillar och som säkert kommer att finnas med i en kommande barnbok. Ska bara lära mig hur man skriver först.

Ha en trevlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...