14 mars 2013

En början-270

"Hur ska jag hitta dig? Centralen är så jävla stor", sa Olaf och undrade hur kvinnan i andra änden såg ut. Det här med blinddate är nog inget för mig, tänkte han och satt tyst en lång stund.
"Hallå är du kvar? ropade Sandra och undrade vad hon gett sig in på. "Om du går mot strömmen nere i tunneln mellan t-banan och pendeln så ser jag dig." Utan att du ser mig, tänkte hon tyst för sig själv.
"Om jag förstår dig rätt så föreslår du att jag ska gå mot strömmen av folk som kommer från t-banan. Kan du inte bara ringa mig när du är där? Förresten, hur ser du ut?"
Sandra bet sig i underläppen. Hennes utseende var ganska unikt med det rakade håret och den tjocka guldringen i näsan. "Jag ser väl ut som de flesta, rätt kort, mörk, har en mörk jacka."
"Okej", sa Olaf dröjande och öppnade mobilen. "Vad har du för nummer?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...