22 april 2013

En mördares bekännelse

Jag jobbar just nu så intensivt med manuset och mina kurser att jag inte hinner lalla runt i tillvaron. Nattetid befinner jag mig i en mördares huvud och dagtid försöker jag få ut alla vinterkläder och istället ta in sommarkläderna. Vilket projekt det är: Nu har jag framfört önskemål att vi ska skaffa så stora garderober att vi aldrig mer behöver flytta ut några kläder.

Lilleman har fått ett helt nytt lager kläder. Eller...egentligen begagnat. Storebror har haft dem innan, men det syns knappt. Det som är urväxt ger jag vidare till vänner och bekanta med mindre barn. Orkar inte sälja på Tradera. Har varken tid eller lust.

Idag har jag läst in det åttonde och nionde kapitlet av nya romanen Hat och en gnutta kärlek. Gå gärna in och gilla på Facebook.
Jag läser in det på min Iphone och tydligen går det att e-maila härligheten.

Ikväll eldar jag och skrattar när Peter frivilligt söver barnen. Naturligtvis somnar han först och snarkar så att sängen skakar. Barnen är så glada att ha honom hemma igen och har pratat i munnen på varandra.
Om en liten stund stänger jag ned nätet för idag och hoppas snart slippa det här vingliga nätet som ideligen stängs av.
Idag har Telia nämligen grävt upp den trasiga kabeln och bytt ut den. Nu väntar vi på elektrikern.

Ikväll tar jag mig an det tionde kapitlet och kanske det elfte och tolfte.
Hur många kapitel det finns? Vänta nu...låt mig tänka....tjugonio stycken blir det ungefär. Eller cirka fyrahundrade härligt läskiga sidor. Det tar lång tid för en mördare att förklara varför han gjorde det. Ibland en livstid.

Ha det gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...