23 april 2013

En början-309

Att bo på en ö är speciellt. Man är ensam mitt i naturen. Nätterna är fyllda av olika ljud från öns fyrbenta och tvåbenta invånare. Ugglan hoar och fladdermössen kör racing över trädgården. Räven smyger omkring och letar möss och insekter.
Jag bodde mitt i ett Zoo. Det kom sällan människor på besök och om det gjorde det hörde jag dem innan de såg mig.
En kväll när jag satt i min favoritfåtölj reagerade jag när Leo, min hund, reste ragg och tittade stint ut genom fönstret. Försiktigt kröp jag över golvet och öppnade ytterdörren. Jag tog ned pistolen jag alltid förvarar bakom dörren och smög ut på trappan. Leo gick ut på tomten och stannade framför en buske. Morrade och visade tänderna.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...