3 april 2013

Hemma bäst-Jobb i Furusund-intresserade förlag

Imorse vaknade jag i min egen säng efter att i fyra dagar vaknat i en annans säng. Hela familjen har nämligen varit ute i Furusund och jobbat. Nja, inte barnen, men vi vuxna.
Vi har haft fantastiskt väder om än lite kyligt.
Uppdraget vi hade var att riva bort tegel från en sommarstuga modell större och pappa taket.

Vi eller rättare sagt Peter och jag byggde en ränna för att få ned teglet från huset som ligger på ett berg.
Ett slitgöra utan dess like som gav ömma muskler och ett tomt tak.

Vi alternerade mellan att plocka tegel på taket och ta emot det nere i vagnen som bonden kört dit och efter en hel dags jobb såg taket ut så här. Hampuz, vår minsting var den som hjälpte till mest av barnen.

Morgonen efter var jag uppe så tidigt att frosten fortfarande låg kvar på taket.
Jag rev bort den sista läkten och vi började pappa. Något jag aldrig gjort förut.


Med hjälp av Peter lyckades jag lägga på rad efter rad och spika fast det. Alla prickarna gjorde mig snurrig i skallen. Jag var mäkta stolt över att ha lyckats med uppdraget.

Dagarna rann fram i full fart och det var dags att fara hemåt igen.
Jag hade skrivit på manuset på nätterna och var rätt nöjd med det. När man jobbar så här tungt är man rätt såsig i skallen på kvällen. Peter somnade i fåtöljen.

Vi låste stugan ordentligt efter att ha kollat vatten och el, sedan åkte vi hem till härliga Grödinge igen, där en mycket kelen kissekatt väntade.

Nu har jag landat i att vara hemma och vakna i min egen säng igen. Det är såååå underbart. jag är nog en hemmakatt egentligen. Trivs bäst med att vara här och poa med mitt.

Inatt har jag skrivit på manuset som numera har några förlag som väntar. Underlig känsla att någon vill läsa det jag skriver OCH betala för det. De har bara sett manuset hittills men blev nyfikna och vill ha resten när jag blir klar.

Nu ska jag ta hela klanen av småttingar och gå ut i solen med hundarna på promenad, sedan ska vi fara iväg till affären och handla mat.

Ha en underbar dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...