22 juli 2013

Robbie-Williams-helgen

Som du vet var jag i Göteborg i helgen.
Jag och min man njöt av två lediga dagar och bodde på ett hotell på en båt. Det heter IBIS hotell och rekommenderas varmt. Frukosten ingick.

Bilresan dit var som alla andra bilresor sommartid. Varm och lång. Rumpan värkte och höfterna med. Jag blev rastlös och vi stoppade både här och där för att göra bensträckare. Den här underbara fontänen lockade mig till att dansa. Några sekunder funderade jag på att hoppa i den. Du vet - göra en Anita Ekberg.



Dag två shoppade jag både snygga fejkskinnbyxor och bok. På eftermiddagen gick vi till arenan och in. 
Den var stoooor

Men den fylldes så sakteliga med massor av folk.
Och jag såg...nästan ingenting. Bannade mig själv för att jag inte stannat längst där framme. 
Konserten var fantastisk och jag njöt, men led samtidigt som alla andra på arenan av ont i ryggen. Vi hade trots allt stått från halv sex och konserten höll på till klockan elva prick.

Sista låten sjöng vi, det vill säga publiken, medan Robbie stod tyst och lyssnade. Det var magi.

Vi gick genom trånga, överfyllda gator till bilen och körde hemåt, men stannade och sov i Husqvarna. Efter två timmar for vi vidare hemåt via nästan tomma vägar.

Nästa gång ska jag stå längst fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...